dinsdag 17 september 2013

Neusgierig: citaten 1-7 september

Ik zou wel even in iemands hoofd willen duiken zodat ik snap hoe ze denken, bijbvoorbeeld bij arrogante mensen. Die kunnen je zo arrogant aankijken terwijl je niets hebt gedaan, dat zou ik wel willen snappen. Wat gebeurt er in dat hoofd?
Hannah, 14 jaar


Ik zou wel tien minuten een alcoholist willen zijn die allerlei  problemen heeft. Dan snap ik zo iemand misschien beter.
Sanna, 14 jaar


Ik wil alles weten van mensen. Wat ze beweegt, wat ze interessant vinden. Wat hebben ze voor ogen in het leven? Waar kunnen ze hun energie in kwijt?
Als kind was ik heel anders nieuwsgierig, ik was introvert. Gericht op details. Nu vind ik contact met anderen enorm belangrijk. Ik heb er meer ruimte voor. Het kan heel verrassend zijn waar iemand mee bezig is.  Als je diep graaft ontdek je iemands eigenheid.
Alexandra, 49 jaar


Hoe zit het met emoties, als je bijvoorbeeld verdrietig bent, waar komt dat dan vandaan? Wat gebeurt er dan in de hersenen? Worden ze groter of kleiner, welke signalen geven ze door? Komen de bewegingen van buiten of van binnen?
Quirine, 18


Ik ben altijd op zoek naar spannende boeken, griezelboeken. Dat het eng is en zo, een beetje eng niet té.
Selina 8


Als kind was ik altijd nieuwsgierig naar nieuwe dingen,vooral naar dingen die niet mochten. Ik woonde bij de Go Ahead daar mocht je niet komen, maar daar kwam ik wel altijd. Het was een spanning die ik wilde ontdekken. Je moest altijd over die muur, door de hekken. Ik wil nog steeds naar dat soort plekken. Ik mag als er iets te doen is graag redelijk vooraan staan!
Peter, 55 jaar


Ik zou later wel een speurneus willen zijn als bijvoorbeeld iemand is vermoord. In een huis DNA zoeken, een haartje bijvoorbeeld. En dat ik dan op de computer ga onderzoeken van wie dat DNA is, en dan met GPS zoeken, nummer nagaan en zo. En dan moet ie opgepakt worden natuurlijk, anders blijft ie maar doormoorden.
Aylisia, 10 jaar


Ik zou wel willen onderzoeken waarom mensen niet meer weten wat gezond eten is. Daar verbaas ik me echt over. Ook hoger opgeleiden hoor. Dat ze dan kinderen Fristie laten drinken want daar zit toch ‘melk’ in! Weten we het niet meer, hebben we dat niet meer meegekregen van onze ouders. Hoe kan dat nou?
Andrea, 44 jaar.


Mijn nieuwsgierigheid zit hier rechts boven in mijn hoofd, daar begint het altijd.
Mijn vriendin en ik zijn alle twee redelijk makkelijk in het maken van contact. We kwamen een keer een man tegen. Hij had een enorme klik met mijn vriendin en met mij ging alles op de rem, pats. En ik kan nog niet snappen wat het verschil nou was in dynamiek. Dat interesseert me dan.
Miek, 43 jaar


Ik wil zoveel mogelijk verschillende dingen doen en zo ontdekken waar ik naartoe moet. Ik zou wel mee willen lopen met een politicus, het gebied tussen bestuur en politiek in lijkt me leuk. Al die verschillende belangen die door elkaar heen spelen. Het lijkt me mooi als je daar middenin kan staan, de balans vindt en een advies kan geven.
Ynte, 21 jaar


Mede mogelijke gemaakt door:


Geen opmerkingen:

Een reactie posten