dinsdag 18 maart 2014

Regel uw bibliotheekzaken overal eenvoudig met de nieuwe Bibliotheek Wise app


Met de Bibliotheek Wise app regelt u eenvoudig de belangrijkste bibliotheekzaken met uw smartphone of tablet. Download de gratis app en ontdek zelf het gemak en de mogelijkheden.

Wat kunt u met de app?
Met de app kunt u overal waar u bent gebruik maken van onze bibliotheekdiensten, zoals:
  • Wat heb ik thuis? / Verlengen:  bekijk welke materialen u thuis hebt, wanneer u ze moet inleveren en verleng ze eenvoudig 
  • Zoeken in de catalogus: doorzoek onze volledige collectie, plaats reserveringen of voeg titels toe aan uw verlanglijst
  • Aanwinsten en leesadvies: bekijk onze aanwinsten en laat u op ideeën brengen met (persoonlijk) lees- en luisteradviezen en beoordelingen van andere bibliotheekgebruikers
  • Eigen inbox en pushberichten: ontvang de laatste bibliotheekberichten in uw eigen inbox en krijg onder andere meldingen over reserveringen die klaarliggen of materialen die u weer moet inleveren

Hoe werkt het?
Download de app voor iOS of Android via de buttons hiernaast. Wanneer u de app voor het eerst opent, dient u eenmalig via de plaatsnamenlijst uw eigen bibliotheek te selecteren. Daarna kunt u met uw reguliere gebruikersnaam / pasnummer en wachtwoord / pincode inloggen.

Vervanging eerdere versie App
Onze nieuwe Bibliotheek Wise app vervangt de app ´de Bibliotheek´ van Cubiss.nl die we in 2012 hebben gelanceerd. Mocht u hier nog gebruik van maken, dan adviseren we deze van uw telefoon of tablet te verwijderen en te vervangen door onze nieuwe en verbeterde app.

1 opmerking:

  1. Beste medewerker,

    Ik heb net vluchtig de nieuwe app bekeken, maar moet zeggen dat me een aantal dingen al meteen negatief opvalt.

    1. In de eerste app zag je op een schitterend overzichtelijke manier hoeveel dagen een boek nog te leen was. Dat was heel veel en makkelijk.
    2. In de eerste app kon je meerdere passen invoeren. Ik had die van mij, die van mijn zoon en van mijn schoolklas. In de nieuwe app kan je alleen jezelf maar aanmaken.
    3. Het verlengen van materialen in de oude app gaat veel makkelijker.
    4. De oude app zag er een stuk degelijker uit en een stuk gebruiksvriendelijker, had ook een iets groter lettertype. De nieuwe app heeft ongetwijfeld meer mogelijkheden, maar de app zelf vind ik veel minder fijn werken. Al die extra mogelijkheden doe ik veel liever gewoon op de pc. De app gebruik je het meest voor het checken of iets te laat is en voor verlengen.

    Hopelijk doen jullie iets met deze opmerkingen. Tot die tijd zal ik gewoon de oude app gebruiken.

    BeantwoordenVerwijderen